Vanliga frågor

Vad händer om jag inte lämnar tillbaka släpvagnen i tid?

Vi är fullt medvetna om att det “kan köra ihop sig” ibland och att det inte blir som planerat. Om du inser att du kommer att bli försenad ring oss direkt (070-277 21 39) så att vi kan hantera situationen med de kunder som hyrt släpvagnen efter dig.

På grund av den extra administration som det innebär för oss och efterföljande kunder kommer vi att debitera dig 200 kr per påbörjad timme om du lämnar tillbaka släpvagnen efter utsatt tid.

Hur tung släpvagn får jag köra med min bil?

För information om hur tungt släp du får köra rekommenderar vi dig att läsa Transportstyrelsens information om personbil och lätt släpvagn.

Jag har gjort en bokning men inte fått någon kod till släpvagnen

Vi skickar koden till det mobilnummer du anger i bokningsformuläret. Koden blir tillgänglig två timmar innan din bokning börjar. Om du har angivit fel mobilnummer eller av någon annan anledning inte har fått en kod, kontakta oss på 070-277 21 39

Jag behöver släpvagnen i fem timmar, måste jag hyra åtta timmar ändå?

Ja, vi har anpassat våra uthyrningstider efter de antal timmar våra kunder historiskt sett har behövt släpvagnen.

Ska jag ha med mig remmar och skyddsmaterial till mitt gods?

Ja, remmar och emballage ingår ej i hyran. Du som hyrestagare ansvarar alltid för att säkra din last för trygg och säker framfart på vägarna.

Är släpen försäkrad?

Ja, samtliga våra släpvagnar är försäkrade för bruk på svenska vägar. Vid skadegörelse, olycka osv debiteras självriskkostnaden om ingenting annat meddelas.

Vad händer om jag får punktering?

Kör släpvagnen åt sidan och skapa fri lejd för andra trafikanter. Om du behöver lämna släpvagnen obevakad se till att den är låst med medföljande kullås. Kontakta oss på 070-277 21 39

Vad händer om en olycka har hänt?

Om du råkar ut för en olycka när du framför en av våra släpvagnar ber vi dig att i första hand säkerställa att ingen person har skadats och att vägen har fri lejd för övriga trafikanter.
Kontakta sedan oss på 070-277 21 39 och berätta mer om den uppkomna situationen.

Hur ser ert hyresavtal ut?

Våra hyres-/köpesvillkor hittar du här. Samtliga priser i bokningstjänsten anges inklusive moms.